Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
info groep 1-2 morgen
13 septembre 2012

eerste week in september 2012

Beste Ouders,

 

Dit wordt dan de eerste blog van het nieuwe schooljaar 2012-2013.

Er zijn 5 nieuwe kinderen: Charlotte, Anna, Milo, Victoire en Stan en 5 van vorig jaar:Nils, Melchior, Mila, Ella en Emma. 4 jongens en 6 meisjes, een mooi evenwicht dus.

Eerst is het allemaal wel wennen en dan niet alleen voor de jongsten hoor. Maar het duurde niet lang.

Ze maken vaak tekeningen voor de les die als ze klaar zijn op het schoolbord worden opgehangen. Dan vraag ik later terug, waar ze over hebben getekend.

Ons welkomslied is aangeleerd: Hallo, hallo, hoe gaat het ermee?

Onze klassenknuffel is Flip de Beer. Er is een website over hem. We hebben wat klassenregels besproken: elke week kies ik een "zon van de week". Dat kind krijgt een zonneketting om, ééntje met veel geel en oranje en mag even op een stoel staan en wordt zo in het zonnetje gezet. Bovendien mag hij of zij met een klasgenootje Flip uit de kast halen, die daar heeft liggen slapen. Met zijn rugzakje. Flip blijft altijd in de klas en wordt niet uitgeleend aan de kinderen thuis, want uit ervaring blijkt dat dat niet bevalt...

Daarna heb ik de w.c. ketting opgehangen. Het is de bedoeling dat iedereen om de beurt naar de w.c. gaat. Ook probeer ik ze alleen maar nederlands te laten praten. Dat is moeilijk, want ik denk dat ze zich vaak niet bewust zijn van het feit of ze frans praten of niet. Daarom heb ik verteld dat er een aantal talenknopjes op je borst zitten en dat we de Nederlandse knop moeten hebben.

Toen hebben we de ronde door de school gedaan. Dat is altijd heel leuk, want ze zien dan vaak hun broertjes of zusjes. Anna was b.v. ook heel gelukkig toen zij haar broertje zag. Ze vielen elkaar in de armen, het was aandoenlijk om te zien. Toen hebben we pauze gehouden. Iedereen had wat mee, en dat is geweldig.
Alleen iets te drinken is goed. We hebben geen politiek van geen koekjes of zo, maar het is beter om natuurlijk iets gezonds mee te nemen.

Na de pauze was Stan al begonnen met het omtrekken van zijn eigen hand. Dat was ik ook van plan om te doen en dat hebben we dus allemaal gedaan. Ik heb het versje: "naar bed, naar bed zei duimelot" erbij aangeleerd. Kent U dat nog? "Naar bed, naar bed, zei duimelot, eerst nog wat eten zegt likkepot, waar zal ik het halen zei lange Jaap, in grootmoeders kastje zegt ringeling. Dat zal ik verklappen zegt het kleine ding".

En iemand had een boekje meegenomen van Jip en Janneke, en daar heb ik een verhaaltje uit voorgelezen over Jip aan het strand. Ook ben ik begonnen met het thema "Sprookjes".

Dan nu nog wat huishoudelijke mededelingen:

26 september hebben we open les moment voor de ochtendgroep van 9.15h tot 9.45h.

Tijdens dit half uurtje leg ik u uit wat we zoal doen in dit schooljaar.
U kunt ook allerlei vragen stellen.

2 keer per jaar wordt er een rapport gemaakt, eind januari en eind juni. Daarbij zijn tien-minutengesprekken om over uw kind te praten.

Het materiaal: een etui met een pen, een potlood, een gum, kleurpotloden en een lijmstift.

Binnenkort zorg ik voor een schrift voor ieder kind, waarin de werkjes worden geplakt.

De meeste ouders hebben mijn e-mailadres wel genoteerd. Ik zal de lijst met leerlingen en mijn e-mail nog een keer meenemen.

Rest me u een goed weekend toe te wensen,

 

Janneke van der Wal.

 

Publicité
Publicité
Commentaires
info groep 1-2 morgen
Publicité
Publicité